15.11.2017, Sala konferencyjna C1, I piętro, EXPO XXI
Uczestnicy: sieci handlowe food i non-food - cena specjalna karty wstępu 390 zł
Język konferencji: polski i angielski, konferencja będzie tłumaczona symultanicznie.
9:30 rejestracja, kawa
10:00 - 11:20 SESJA I: Koncept
10:00 Design sklepu, a neuromarketing, czyli co lubi mózg twojego klienta? - dr Marek Borowiński Shop Doctor (prowadzący program telewizyjny Sklepowe Rewolucje)
Podczas tego wykładu uczestnicy poznają najnowsze tendencje w aranżacji przestrzeni handlowej.
10:20 Od konceptu do realizacji. Tworzenie optymalnych przestrzeni handlowych - Bogdan Łukasik, Modern-Expo Group
Aranżacja i wyposażenie przestrzeni sklepowej jest bezosobową formą komunikacji z klientami oraz identyfikacji wizualnej marki. Skuteczne zagospodarowanie stanowi wyzwanie projektowe, jednak podstawową kwestią jest optymalnie opracowany koncept. Porozmawiamy o podstawach i trendach w tworzeniu konceptu przestrzeni handlowych w oparciu o zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, doświadczeń konsumentów (shopper experience) oraz retailtainmentu (połączenie handlu z rozrywką) na przykładzie najnowszych wzorcowych sklepów różnych formatów- convenience, supermarketów i hipermarketów.
10:40 Sklep przyszłości będzie elastyczną przestrzenią. - James Breaks, rpa:group
W dzisiejszych czasach sklepy mające w ofercie sprzedaż internetową nie muszą już być porównywane z tradycyjnie sprzedającymi w lokalach usługowych. Dzięki temu mogą one konkurować na globalnym rynku. Słyszymy stale, że sklepy muszą dostarczać więcej przeżyć i doświadczeń. Wymusza to potrzebę tworzenia bardziej zniewalających pomieszczeń, którymi ludzie będą mogli być podekscytowani. Jednocześnie powinny być zapewnione potrzeby i preferencje zakupowe konsumentów. James Breaks, Dyrektor Oddziału Design w firmie rpa: group, zajmuje się złożonością ciągle zmieniającej się przestrzeni handlowej dla marek na całym świecie i przedstawia rozwiązania, dzieląc się udanymi realizacjami.
11:00 Projektant, konsultant, doradca, czyli jaka powinna być rola architekta wnętrz w procesie projektowania sklepu. - Ewa Gawroniak-Olejniczak, Ego-Studio. Pracownia od kilkunastu lat zajmuje się realizowaniem projektów w branży retail. Współpracowała między innymi z sieciami Społem, Lewiatan Wlkp, ITM, Kolporter oraz wieloma indywidualnymi inwestorami. Od lat obserwuje zmieniające się trendy i każdego roku dzieli się swoimi spostrzeżeniami, projektując sklep modelowy The Perfect Store na targach RetailShow.
Podczas prezentacji przedstawimy studium faz projektowania sklepu i omówimy co mogą Państwo zyskać przy współpracy z architektem wnętrz. Pokażemy jak wyróżniamy sklepy na tle konkurencji na przykładach kreatywnych rozwiązań zastosowanych w naszych projektach. Omówimy najbardziej naszym zdaniem aktualne trendy w projektowaniu i pokażemy jak zastosować je w praktyce.
11:20 przerwa kawowa
11:40 - 13:20 SESJA II: Innowacje
11:40 Zintegrowana informacja o zagrożeniach oraz incydentach bezpieczeństwa – wyzwania w kontekście nowych regulacji prawnych – rozwiązanie SOC. - Dariusz Pasewicz, Trecom
12:00 Po co to komu? – rozwiązania Brother dla handlu. - Viktor Arsenovych, Brother Polska i Krzysztof Domański, Koncept-L.
12:20 Omnichannel w praktyce! - Witold Podgórski, Comarch
12:40 How to meet Retail customer demand today and tomorrow? - Peter Friedel, Zebra Technologies
13:00 Wayfinder - to nie tylko elektroniczna mapa sklepów w centrum handlowym - panel dyskusyjny z udziałem Krzysztof Świątczak, 3S IT i Piotr Gajewski, SONY Professional
13:20 lunch
14:20 - 15:20 SESJA III: Zarządzanie
14:20 Customer experience – jak poprzez badania klientów zwiększyć sprzedaż w sklepie. - Joanna Bociąg, Branch Brothers
Nie zawsze badania przestrzeni sprzedaży i zachowań klientów wiążą się z długoterminowymi i kosztownymi działaniami - w jaki sposób badać i analizować zachowania kupujących? Jak uzyskane dane przełożyć na budowanie najlepszych doświadczeń zakupowych i zwiększenie sprzedaży? Faktem jest, że badanie zachowań klientów (czyli badanie behawioralne) jest analizą o najszerszym zakresie spośród wszystkich badań należących do rodziny badań konsumenckich – wykorzystajmy to i poznajmy jego zasady.
14:40 Jak skutecznie budować wizerunek cenowy sieci detalicznej? - Grzegorz Furtak i Piotr Jastrzębski, PricingLAB
Struktura wizerunku sieci detalicznej oraz elementy wywierania wpływu na jej kształtowanie.
Markery cenowe - produkty budujące wizerunek cenowy sieci detalicznej.
15:00 Dlaczego standardy obsługi klienta nie przynoszą spodziewanych rezultatów. - Krzysztof Gwozdek, Profes
W czasie tego 20-minutowego wystąpienia dowiesz się, dlaczego tradycyjne metody zarządzania jakością obsługi klienta wyczerpały swój potencjał i ich stosowanie dzisiaj już nie przynosi takich rezultatów jak jeszcze niedawno. Omówione zostaną też najnowsze trendy i koncepcje z powodzeniem stosowane przez sieci sprzedaży będące liderami na swoich rynkach.
15:20 Wayfinding is King. System oznakowania przestrzeni handlowej a doświadczenie zakupowe. - Agnieszka Chrostowska, Human Traffic
Oznakowanie przestrzeni handlowej bywa najbardziej zaniedbanym elementem aranżacji. Tymczasem sprawna nawigacja po miejscu sprzedaży to jeden z kluczowych czynników wpływu na doświadczenie zakupowe. Dobre oznakowanie to skuteczny sprzedawca i dyskretny marketingowiec w jednym. Wystąpienie o tym, jak dobrze wykorzystać przestrzeń przeznaczoną oznaczeniom, na co zwracać uwagę przy projektowaniu i jakich efektów można spodziewać się po dobrym systemie oznakowania.
Program może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od organizatora.