Nawigacja

Agenda Retail Congress 2018

14.11.2018, Sala konferencyjna C1, I piętro, EXPO XXI

Uczestnicy: sieci handlowe food i non-food - cena specjalna karty wstępu 390 zł
Język konferencji: polski i angielski, konferencja będzie tłumaczona symultanicznie.

KLIENT 

9:30 rejestracja, kawa

10:00 - 11:40 SESJA I: Koncept

10:00   Jak zaprojektować sklep, aby klient odbierał go wszystkimi zmysłami? - dr Marek Borowiński Shop Doctor (autor programów TV: „Sklepowe Rewolucje”, ”Shop Doctor”, autor książki: „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu”)

10:20   Spotkanie z przyjaciółmi... Gdzie? A może w sklepie! Najnowsze trendy w shopfittingu by Bogdan Łukasik - Bogdan Łukasik, Modern-Expo Group
Bogdan Łukasik podczas swojej prelekcji opowie o tym, jak zmiany zachowań konsumentów, ich oczekiwań i nawyków wpływają na zmiany w powierzchniach handlowych. Przytoczy także przykłady najciekawszych, światowych rozwiązań, które będą kreować handel detaliczny w najbliższej przyszłości.

10:40   Design sprzedaje ale jak sprzedawać design? - Dariusz Gocławski, A+D
Dariusz Gocławski przybliży narzędzia skutecznej sprzedaży designu w podziale na przedmioty popularne i masowe, unikalne i rękodzieło, w branży gastronomicznej czy usługach. Wykład skierowany będzie do osób decydujących o strategii marki, szukających sposobu na wzrost przychodów lub przewagi konkurencyjnej. Jego efektem będą wskazówki poparte przykładami ze świata jak zwiększyć siłę marki i nadać jej indywidualny charakter.

11:00   Sklep przyszłości. Jak kształtować angażujący customer experience? Michał Górski, Schwitzke Górski
Czy projektowanie sklepów przyszłości w ogóle ma sens? Jak projektować przestrzeń, która umiejętnie łączy najnowsze technologie i niezmienne od wieków potrzeby ludzi? Co zrobić, by klient był naprawdę w centrum naszych projektów? Jak poznawać potrzeby klientów, aby nie dać się zwieść oczywistym i płytkim wnioskom? Na te pytania będziemy odpowiadać korzystając z licznych przykładów.

11:20   Czy można zrealizować ciekawy projekt w krótkim czasie za rozsądne pieniądze? - Ewa Gawroniak-Olejniczak, Ego-Studio. 
Na przykładach z najnowszych realizacji podpowiemy jak poradzić sobie z takim wyzwaniem. Pracownia od kilkunastu lat zajmuje się realizowaniem projektów w branży retail. Współpracowała między innymi z sieciami Społem, Lewiatan Wlkp, ITM, Kolporter oraz wieloma indywidualnymi inwestorami. Od lat obserwuje zmieniające się trendy i każdego roku dzieli się swoimi spostrzeżeniami, projektując sklep modelowy The Perfect Store na targach RetailShow. 
 

11:40   przerwa kawowa

12:00 - 13:20   SESJA II: Innowacje

12:00   Raportowanie i analiza danych w czasie rzeczywistym – budowanie przewagi konkurencyjnej - Tomasz Gzik, Goldenore
Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, w której dane i informacje traktowane są jako zasoby strategiczne. Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w turbulentnym otoczeniu biznesowym, w którym dostęp do aktualnych danych o odpowiedniej jakości jest często źródłem przewagi konkurencyjnej. Klasyczne rozwiązania informatyczne wspierające zarządzanie danymi nie są już wystarczające, przedsiębiorstwa nie oczekują wdrożenia określonych systemów informatycznych, ale możliwości biznesowych, które pozwolą im sprawnie zarządzać swoimi procesami i dynamicznie reagować na zachodzące w ich otoczeniu zmiany. Szczęśliwie, odpowiedź na takie wymaganie została już znaleziona i z powodzeniem funkcjonuje w wielu sektorach rynku.

12:20   Cenówka, która zostanie zauważona – rozwiązania firmy GoDEX, standalone i nie tylko…. - Karol Łużyński – Territory Sales Manager, GoDEX Europe GmbH

12:40   Improving Customers’ Experience: Zebra vision Thierry Beclin, Zebra Technologies

13:00   Analiza danych - lepsze decyzje dzięki analizie ruchu w sklepie - Marek Pyc, BOSCH
Rozwiązania Bosch Security and Safety Systems dostarczają trafnych statystyk, które pomagają przeanalizować zachowanie klientów w przestrzeni sklepu i odpowiednio rozmieścić w niej towary, zbudować lojalność i zwiększyć sprzedaż, skrócić kolejki do kas w godzinach szczytu i zoptymalizować jakość obsługi.

13:20   lunch

14:20 - 15:20   SESJA III: Omnichannel

14:20   Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta - Sebastian Starzyński, ABR Sesta
Obecny paradygmat marketingu i obsługi klienta opiera się na tym, że dzięki badaniom i testom poznajemy „słabe punkty” klienta i tak kreujemy treść przekazu, grafikę, wybieramy media itp. aby go przekonać. Problem polega na tym, że większość przekazów jest kierowana do naszych emocji. Zbliża się jednak moment, gdy ludzie intensywnie zaczną korzystać z osobistych asystentów AI, których zadaniem będzie ograniczanie nam wyboru a wręcz podejmowanie rutynowych decyzji za nas w sposób możliwie racjonalny. Taką decyzją zapewne będzie kupowanie produktów spożywczych. W erze sztucznej inteligencji przekaz będziemy musieli kierować do asystentów osobistych AI naszych klientów, natomiast oni będą również komunikować się z nami tą drogą. Jednym słowem teraz świętym gralem jest wykorzystanie botów do obsługi klienta, ale niebawem te boty będą rozmawiać a innymi botami (naszych klientów) i tu emocje już nie zdadzą się na wiele, ocena oferty będzie znacznie bardziej racjonalna.

14:40   Jak szybko i skutecznie włączyć Amazon do sprzedaży wielokanałowej - Sascha Stockem, Nethansa

15:00   Procesowa obsługa klienta a strategia omnichannel Piotr Kawalec, Thulium
 - Tendencja przenikania się wielokanałowości w sprzedaży (retail i e-commerce się przenikają)
 - Jak to spiąć z obsługą wielokanałową - best practice

 

PRELEGENCI

REJESTRACJA NA KONFERENCJĘ

 

Program może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od organizatora.