26.11.2025, Sala konferencyjna C, I piętro, EXPO XXI
Uczestnicy: sieci handlowe food i non-food. Cena promocyjna karty wstępu 390 zł (cena promocyjna do 31 października dla przedstawicieli sieci handlowych). W cenie zawarty udział w konferencji, materiały konferencyjne, lunch oraz bufet kawowy w g. 9:30-14. Język konferencji: polski.
10:00 Nowy układ sił - agenci AI i roboty humanoidalne jako aktorzy rynku i relacji - Sebastian Starzyński. Futurolog popularyzujący tematykę sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy, automatyzacji i transhumanizmu. Prezes spółki TakeTask – platformy do zarządzania zadaniami i optymalizacji procesów dla pracowników niebiurowych, agencji badania rynku ABR SESTA oraz PromoPlan – systemu do zarządzania promocjami i ich rozliczania w sieciach handlowych. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH „Sztuczna inteligencja w biznesie i sektorze publicznym”. Członek zarządu Fundacji Edukacja dla Przyszłości, która rozwija polską wersję językową Khan Academy. Prowadzi miejską farmę Terra Plenta, gdzie uprawia warzywa metodami rolnictwa regeneratywnego. W wolnym czasie gra w gry planszowe, surfuje, kitesurfuje, jeździ na nartach i snowboardzie. Żonaty, ojciec dwójki dzieci.
Wchodzimy w erę, w której agenci AI i roboty humanoidalne przestają być narzędziami, a stają się samodzielnymi aktorami rynku - zdolnymi do podejmowania decyzji, prowadzenia interakcji i kształtowania doświadczeń konsumenckich. W prezentacji pokażę, jak ta zmiana wpływa na strategie biznesowe, zachowania klientów i sposób, w jaki projektujemy produkty, usługi i komunikację. Przejdziemy od teorii agentów do praktyki – od prototypów do realnych zastosowań.
10:30 Inteligentny monitoring w sektorze retail: Jak analiza wideo i AI rewolucjonizują bezpieczeństwo i optymalizują doświadczenia zakupowe. - Armen Moska. Od ponad 10 lat wspiera największe sieci detaliczne w procesie transformacji cyfrowej. Doradza w zakresie rozwoju technologicznego poprzez odpowiedni dobór i implementację technologii strategicznych w placówkach handlowych, skupiając się przede wszystkim na opracowaniu koncepcji i wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań wpierających kluczowe obszary ich działalności. Swoje doświadczenie zdobywał jako dostawca zintegrowanych technologii budujących przewagę konkurencyjna swoich Klientów. Specjalizuje się w systemach centralnego zarządzania obiektami rozproszonymi ze szczególnym uwzględnieniem technologii obiektowych. W Hikvision Poland od trzech lat odpowiada za rozwój relacji biznesowych z kluczowymi Klientami sektora detalicznego. Prowadzi projekty oparte w głównej mierze o zaawansowaną analizę wideo w placówkach handlowych.
10:50 Płatności szyte na retail: rozwiązania Market Pay dla świata online, mobile i in-store - Piotr Małkiewicz - Senior Sales Executive, Market Pay. Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży płatności bezgotówkowych oraz nowoczesnych rozwiązań dla sektora retail, zarówno w Polsce, jak i na rynkach europejskich. Od lat związany ze strategicznym rozwojem sprzedaży, wdrażaniem innowacyjnych produktów płatniczych oraz budowaniem relacji z kluczowymi partnerami handlowymi. Jako menedżer zarządzał dużymi zespołami sprzedażowymi w ramach korporacji procesujących transakcje, uczestniczył w restrukturyzacji organizacji oraz optymalizacji procesów biznesowych. Obecnie pełni funkcję Senior Sales Executive w ramach grupy Market Pay, gdzie odpowiada za rozwój oferty i ekspansję usług płatniczych dla rozwiązań handlowych w modelu omnichannel. Doskonale rozumie mechanizmy funkcjonowania rynku płatności bezgotówkowych, a jego działania koncentrują się na budowaniu efektywnych, skalowalnych rozwiązań dla handlu.
11:10 Przerwa kawowa
11:30 Jak dzięki AI zamienić zwykły sklep w miejsce, do którego klienci chcą wracać – i więcej kupować. - dr Marek Borowiński. Ekspert z ponad 26-letnim doświadczeniem w optymalizacji przestrzeni handlowych, który łączy psychologię zakupów z nowoczesnym marketingiem. Znany jako Shop Doctor – pomaga zwiększać sprzedaż i estetykę sklepów bez kosztownych remontów. Specjalizuje się w psychologii koloru, percepcji wizualnej i decyzjach zakupowych klientów. Autor książki „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy” i doradca wielu sieci handlowych w różnych branżach. Przez ponad rok mieszkał i pracował w Stanach Zjednoczonych, gdzie jako ekspert od sklepów wspierał marki w tworzeniu unikalnych doświadczeń zakupowych i adaptowaniu europejskich standardów visual merchandisingu do rynku USA. Twórca platformy www.marekborowinski.com (kursy i szkolenia online) – centrum wiedzy dla właścicieli sklepów i menedżerów, gdzie uczy, jak wykorzystać AI, video marketing i narzędzia wizualne do przyciągania klientów i zwiększania koszyka zakupowego. Jego wystąpienia to połączenie badań, praktyki i gotowych rozwiązań do wdrożenia od zaraz. shopdoctor.pl
Sztuczna inteligencja to nie tylko narzędzie do promocji – to nowy sposób budowania emocji, doznań i decyzji zakupowych. W tej prezentacji pokażę, jak z pomocą AI stworzyć nowoczesne doświadczenie w sklepie stacjonarnym, które przyciąga klientów i zwiększa wartość koszyka.
11:50 Oświetlenie, które zarabia - jak skutecznie wykorzystać to narzędzie w biznesie? - Marcin Frączek - Dyrektor operacyjny i ds. rozwoju biznesu, Profilight Group.
Światło w Retailu to nie tylko estetyka, ale przede wszystkim narzędzie sprzedaży i inwestycja o długofalowym rezultacie. W prelekcji usłyszymy jak przemyślany dobór oświetlenia w sklepach i galeriach handlowych wpływa na emocje klientów, odbiór produktów oraz ich decyzje zakupowe. Uczestnicy dowiedzą się także, dlaczego cena zakupu oprawy to tylko jeden z elementów kosztu całkowitego i na co zwracać uwagę przy wyborze oświetlenia by inwestycja była trwała, efektywna i spójna z celami biznesowymi. W programie m.in.:
Prezentacja dla inwestorów, managerów retailu, specjalistów ds. zakupów oraz rozwoju marki, architektów, projektantów wnętrz, visual merchandiserów i wszystkich, którzy chcą światłem wspierać sprzedaż – efektywnie i profesjonalnie.
12:10 Ewolucja trendów wyposażenia sklepów - case study. ABM
12:30 LUNCH
13:30 Od intuicji do decyzji opartych na danych: jak wygrywać na coraz trudniejszym rynku dzięki Location Intelligence? - Bartosz Bukało, CEO&Head of Sales. Od ponad 8 lat związany z rozwojem sprzedaży i biznesu B2B. Od 2021 roku buduje i rozwija dataplace.ai – firmę specjalizującą się w location intelligence. Najpierw jako Head of Sales stworzył efektywny dział sprzedaży i wdrożył skalowalny model komercjalizacji, a dziś jako CEO odpowiada za strategiczny rozwój spółki w Polsce i za granicą. Z powodzeniem wspiera klientów z branży retail, FMCG, nieruchomości i wielu innych w podejmowaniu decyzji opartych na danych – od ekspansji, przez optymalizację sieci, po analitykę marketingową. Wcześniej zdobywał doświadczenie m.in. w Solid Security, obsługując kluczowych klientów i wielomilionowe kontrakty. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i SGH Warsaw School of Economics.
13:50 Zakupy przyszłości już dziś – jak zakupy 24/7 z inteligentnym wózkiem FastLaner zmieniają doświadczenie klienta i redefiniują retail. - Arkadiusz Bieniek, Head of Retail, Wanzl
14:10 Partnerstwo personalne i pozyskiwanie pracowników do handlu - jak robić to dobrze, w tak zmieniającej się branży. - Damian Szczepkowski, Dyrektor ds. Partnerstwa Personalnego w Castorama Polska
Działania Castorama Polska w kontekście partnerstwa personalnego i pozyskiwania pracowników uzupłnione o ciekawe case studies.
Dalsza część programu w budowie. Program może ulec zmianie.