Nawigacja

Zwycięzcy w konkursie Best Shop Concept 2019:



  Kategoria: Hipermarket
E.LECLERC
Firma: Wanzl Sp. z o.o.

Projekt sklepu E.Leclerc jest projektem innowacyjnym pod wieloma względami. Głównymi założeniami projektowymi było zachowanie spójności stylistycznej z całą galerią handlową. Elementem spajającym całość jest przede wszystkim ciemny industrialny sufit, który płynnie przechodzi z galerii na sklep oraz elementy z cegły klinkierowej.  Projekt oświetlenia został przygotowany przez firmę BARO. Cała koncepcja oświetleniowa opiera się na punktowym oświetleniu z szynoprzewodów.  W osi widokowej na wprost wejścia znajduje się dział Pieczywa, po lewej stronie od wejścia znajdują się Kosmetyki, dalej art. Spożywcze, a na końcu Napoje i Alkohole. Ważnymi działami które zdecydowanie nadają indywidualny charakter sklepu są działy BIO oraz Owoce i Warzywa. Całe wyposażenie jest oparte na ciemnej kolorystyce mebli w klasycznym dla firmy Wanzl odcieniu Antracyt Metallic. Czołówki regałowe zostały wyróżnione i ocieplone ramami w odcieniach drewna dębowego i szarości. W przypadku produktów spożywczych zostały użyte systemy z półkami drucianymi Wire Tech, natomiast cały non food postawiony jest na systemie blaszanym Euro Shelf. Przy wejściu do sklepu stworzyliśmy strefę dekompresji za pomocą stołów Your Table z ofertą tygodnia. Te same stoły zostały wykorzystane także na stoisku z pieczywem oraz BIO. Słupy wyznaczyły nam przebieg alei głównej, a dookoła słupów stworzyliśmy otoczki regałowe z wykorzystaniem systemu Wire Tech, które wskazały nam “gorące” miejsca sprzedażowe. Całość koncepcji dopełniły neonowe kolorowe napisy doskonale pasujące do siatki stalowej.
     


  Kategoria: Supermarket
STESKAL
Firma: Baero Polska Sp. z o.o.

Sklep przeszedł błyskawiczny remodeling i zmienił się nie do poznania. Największa metamorfoza nastąpiła w strefie wejścia do budynku, tam wymieniono podłogi, zmieniono kolor ścian. Całkowitej przemianie uległo stoisko cukiernicze plus strefa gastronomiczna.
Wewnątrz sklepu znacznej metamorfozie poddano strefę wejścia do marketu, stoisko owoce warzywa oraz ogromne stoisko alkoholowe.
Ale najważniejszą częścią remodelingu okazała się modernizacja oświetlenia. Ze sklepu w którym było mnóstwo opraw liniowych pobierających prawie 10kW/h a dajacych średnie oświetlenie na poziomie 150-200 lx zrobiliśmy doskonale oświetlony sklep o średnim natężeniu prawie 600lx (ale min 700lx na półkach oraz minimum 1200 lx w strefach akcentowych). A zużycie prądu dla oświetlenia ogólnego zredukowaliśmy do 2,6 kW/h. Jednocześne modernizując oświetlenie całego obiektu (hol wejściowy plus cukiernia plus strefa gastro) nie przekroczyliśmy zużycia powyżej 8kW/h (czyli poniżej 8W/mkw.). 

     
  Kategoria: Sklep typu convenience
DELI4YOU
Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów

Sklep, w którym zastosowane zostały najnowsze rozwiązania dotyczące prawidłowego oznakowania alejek w sklepie. Dodatkowo zastosowano odpowiednio dobraną kolorystykę do oferowanych produktów. W sklepie rozmieszczone też w prawidłowy sposób regały, a co za tym idzie odpowiednio rozplanowano produkty uwzględniając wszystkie działy.

     



 
  Kategoria: Sklep odzieżowy
4F
Firma: lsd.studio

Salon flagowy w warszawskiej Arkadii to największy i najnowocześniejszy salon 4F. Inspiracją dla zespołu architektów była miejska dżungla, czyli dynamiczna tkanka w której trenujemy, odpoczywamy i pracujemy. W sklepie zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań multimedialnych i architektonicznych. W zależności od sezonu, nie tylko kolekcja, ale również wygląd salonu 4F będą się zmieniać. Nośniki multimedialne i ekrany ledowe, pozwalają na wprowadzenie pory roku i pogody z zewnątrz do wnętrza sklepu. Miejska dżungla widoczna jest w kolorystyce – industrialnej czerni ścian i mebli, posadzce w kolorze betonu oraz zieleni roślin. Architektura miasta widoczna jest w materiałach takich jak lakierowana stal, beton oraz szkło. Wyposażenie sklepu nawiązuje do sportowych maszyn z siłowni oraz architektury miejskiej. Lsd.studio odpowiedzialne było za projekt i realizację stref witryny, wejścia oraz lady kasowej. Wpisując się w założenia stylistyczne spójne dla całej powierzchni, szukaliśmy takich rozwiązań które będą zarówno efektowne jak i wiarygodne stylistycznie i materiałowo. Stefę witryny w całości otworzyliśmy na pasaż, aby wgląd do wnętrza nie był niczym przesłonięty. Postawiliśmy na dynamiczną formę wejścia, podkreśloną nośnikami cyfrowymi. Elementy miejskiej dżungli w postaci ściany zieleni pojawiają się w strefie wejścia, kontrastując z dynamicznymi postaciami manekinów. Całości strefy wejścia będzie dopełniała ściana autografów znanych polskich sportowców. W strefie lady kasowej postawiliśmy na futurystyczny projekt mebla kasowego, w którym dzięki zastosowaniu lustrzanej fali zamkniętej w wielkim podświetlanym akwarium. Strefa lady została dodatkowo podkreślona liniami ledowymi w posadzce, ścianie i zadaszeniu ponad ladą. W tle lady, prezentuje się potężny monitor obramowany panelami 3D lakierowanymi na czarno, spójnymi dla całego salonu.

     

 
  Kategoria: Sklep specjalistyczny
PICKY PICA
Firma: Zamek Design Sp. z o.o.

Salon jubilerski Picky Pica w Galerii Krakowskiej jest pierwszym stacjonarnym sklepem marki, stworzonym przez pracownię Zamek Design. Projektując shopconcept, architekci odnieśli się do identyfikacji wizualnej marki. Jej nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „picky” (wybredny) oraz łacińskiej nazwy sroki zwyczajnej z rodziny krukowatych (pica pica).  Motywem przewodnim konceptu jest więc element logotypu marki – sroka . Marka postawiła też na oryginalne rozwiązania, jak ściana składająca się z welurowych paneli, zielona ściana z roślin oraz duży neon z logotypem. Celem architektów stało się podkreślenie głównej osi salonu. Na jej linii zaprojektowano stół ekspozycyjny wypełniony zielenią, który w sposób metaforyczny staje się klatką dla kapryśnej i złośliwej sroki.  Wnętrze jest jasne, pogodne i przepełnione kolorami. Ważnym etapem w projektowaniu było zaakcentowanie osi poprzecznej wnętrza, na której dominuje zielona ściana. Na tle ramowej kompozycji, stworzonej z luster oraz tapicerowanych paneli welurowych, wyróżnia się neon świecący w barwach różu, który pogłębia wrażenie radości i beztroski. Kluczowym elementem w sposobie wykończenia powierzchni we wnętrzu było zestawienie wielu faktur, które dzięki odpowiednio zaprojektowanemu oświetleniu, dały efekt niepowtarzalności oraz wyjątkowości wnętrza. Całe wnętrze rozświetlone poprzez dedykowane lampy w suficie, delikatne oprawy w meblach czy zwieszane w kształcie srok, lśni już z daleka, zachęcając do wejścia.

     

 
  Kategoria: Punkt gastronomiczny
GOOD LOOD
Firma: lsd.studio

Good Lood to krakowski start-up, który wszedł na gastro mapę Krakowa w 2016 roku z jednym loodspotem (lodziarnią) przy pl. Wolnica. Teraz loodspotów jest już dwadzieścia, a kolejne pojawią się wkrótce.
Good Lood w wersji lsd.studio.
Z marką Good Lood spotkaliśmy się w 2018 roku przy okazji odważnego, koncertowego projektu w CH Bonarka i od tamtej pory zaprojektowaliśmy dla nich pięć lokali. Jednym z nich jest loodspot na krakowskim Ruczaju. Charakteryzuje się on absolutnym uwielbieniem lodów. Całe wnętrze bazuje na miękkiej, płynnej linii roztapiających się lodów. Odnajdziemy ją na kremowej „polewie” korianowego fartucha lady która „roztapia” się na jej drewnianej obudowie, a jaka kojarzy się z miodowym w kolorze wafelkiem. Także obramowanie całego wnętrza lokalu oparte jest na płynnej linii paneli z lakierowanego i frezowanego mdf’u. Efektu płynności dopełnia linia posadzki, wykonanej z wykładziny pcv w kolorach firmowego różu i złota. Na ścianach odnajdziemy akcenty z dębowej boazerii, złotej siatki i miękkiego, także różowego aksamitu tapicerowanej loży. Wszystko w przesłodkiej stylistyce amerykańskich koktajlbarów z lat 60-tych. Na suficie odnajdziemy podświetlane potrójne złote okręgi lamp odnoszące się do logotypu marki. Motyw okręgu znaleźć także można w kwietnikach, elementach graficznych na ścianach czy choćby w kształcie hokerów. Całe wnętrze oraz elewacja lodziarni zostały dopełnione elementami z neonów. Dzięki naszemu pomysłowi – ikoną marki stał się neonowy rożek, jaki odnajdziemy we wszystkich nowopowstających lokalach.