Nawigacja

Zwycięzcy w konkursie Best Shop Concept 2022

  Kategoria: Supermarket
DELIKATESY PAN STESKAL
Firma: Baero Polska Sp. z o.o.

Delikatesy Pan Steskal są perełką pod względem designu, jeżdżą do niego wycieczki z całej Polski, żeby obejrzeć sklep i gastrobar, które spójnie przechodzą jeden w drugi.
     
  Kategoria: Supermarket
MERKUS
Firma: Sam 34 Marek Theus Spółka Jawna

Sklepy Spożywcze Merkus to lokalna trójmiejska sieć (13 obiektów), stworzona i z sukcesem prowadzona od przeszło 30 lat przez braci Marka i Jacka Theus. Sklepy Merkus remodelowane są w oparciu, o kontekst miejsca. Każdy z obiektów projektowany jest od ZERA, mamy tu namyśli interdyscyplinarne podejście, stałego (to ważne), zespołu projektowego, w którym badamy dla kogo realnie projektujemy, kim jest nasz Klient w danej lokalizacji. Jeśli są to osoby starsze (Sopot) to przystosowujemy przestrzeń by była im przyjazna. Wprowadzamy ławeczki w sklepie przy działach tradycyjnych, w strefie wejścia oraz specjalistyczne wózki sklepowe dla osób z niepełnosprawnościami. Rozumiemy też przywiązanie do patriotyzmu lokalnego - i szukamy go jeszcze węziej, budując architekturę wnętrza/detal w oparciu o elementy tożsame dla konkretnej lokalizacji np. motywy Molo i architektury zdrojowej w Sopocie, Murale na Zaspie (Gdańsk), modernizm w Gdyni. Sklepy łączy wypracowana księga marki, ale każdy jest inny.
     
  Kategoria: Sklep typu convenience
U WOJTKA
Firma: GRID Studio Projektowe

Projekt sklepu wielobranżowego „U Wojtka” zaprojektowaliśmy dla klientów z Bytomia. Sklep oprócz mięsa, wędlin i ryb oferuje także nabiały, napoje, pieczywo, warzywa i garmażerkę. W związku z tym wraz z firma ES SYSTEM K zaproponowaliśmy urządzenia spełniające wymagania wielu branż. Lokal zaaranżowaliśmy na planie w kształcie litery L i podzieliliśmy na kilka stref funkcjonalnych. Zgodnie z sugestią klientów postawiliśmy na ciemną kolorystykę, która podkreśla walory prezentowanych w urządzeniach produktów. Ponadto w lokalu zaprojektowaliśmy oświetlenie firmy LAKO, które dodatkowo eksponuje kolory towarów. Staraliśmy się, aby wszystkie okładziny we wnętrzu ze sobą współgrały. Dla przełamania kolorystyki zaproponowaliśmy dekoracyjną posadzkę. Płytki, które zastosowaliśmy na posadzce użyliśmy także na niektórych ścianach. Gdzieniegdzie wprowadziliśmy elementy drewniane, które dodatkowo przełamują dominująca kolorystykę.
     
  Kategoria: Sklep odzieżowy
TOMMY JEANS
Firma: +D Dariusz Gocławski

Sklep własny firmy Tommy Hilfiger w nowym koncepcie. Ekonomiczne rozwiązania, prosty układ, delikatne grafiki podkreślają cechy produktów. Aranżacja i oferta wyraźnie odstają od typowych sklepów z denimem. Sklep powstał w ścisłej współpracy z architektami Tommy Hilfiger w oparciu o firmowy koncept. Refitting polegał na dopasowaniu aranżacji i układu towaru do współczesnych trendów. Podstawowe zmiany dotyczyły m.in.: wygody: szerokości przejść, wielkości przymierzalni, oświetlenia, polepszenia widoczności marki: więcej obrandowania w elegancki sposób, ładniejszy szyld, zwiększenia elastyczności ekspozycji towaru (visual merchandising): nowy system mebli, zwiększenie powierzchni regałów, wymiana wysp, zasłonięcie jednej witryny. Inne zmiany dotyczyły ekologii: modernizacja instalacji, oświetlenie LED, wprowadzenie naturalnych materiałów. Zmiany te wpisują się w bieżące trendy aranżacji sklepów. Dzięki zamknięciu galerii możliwe było prowadzenie prac w ciągu dnia.
     
  Kategoria: Sklep specjalistyczny
SAVICKI
Firma: Savicki 1976 Sp. z o.o.

Marka SAVICKI do tej pory wprowadzała swoje innowacje w przestrzeni internetowej. Jednak pierwszy salon stacjonarny we Wrocławiu jest również pełen nietypowych i nowatorskich rozwiązań. Jednym z nich jest serce salonu czyli stół do swobodnego przymierzania replik pierścionków zaręczynowych i obrączek. Dzięki tej nietypowej formie prezentacji produktów praktycznie nie istnieje granica klienta-sprzedawca. Zadbaliśmy też o komfort przeglądania pozostałej oferty produktowej. Znaczną część produktów marki SAVICKI umieściliśmy na wysokości wzroku, co ułatwia wybór pierścionków zaręczynowych, obrączek ślubnych oraz biżuterii. Wizualnie do salonu klienta przyciąga instalacja na ścianie, która prezentuje pierścionek zaręczynowy. Innowacyjna koncepcja salonu pozwala przenieść doświadczenia zakupowe klienta na inny, niespotykany dotąd poziom. Wszystkie elementy sprawiają, że klienci marki SAVICKI poruszają się po salonie jak po eleganckiej wystawie. Projekt: ego-studio Ewa Gawroniak-Olejniczak.
     
  Kategoria: Sklep specjalistyczny
8a.pl
Firma: MUSU Anna Irek

Miłośnicy wspinaczki mogą wreszcie znaleźć swoje miejsce w Katowicach. Dzięki nowej aranżacji klienci mogą poczuć się jak w domu (a raczej w górach :)
Nowy salon 8a.pl w Katowicach ubrał w formę, kolory i przede wszystkim w niepowtarzalny klimat. W wygodny sposób dla klienta strefy produktowe zostały podzielone na dwie kondygnacje – parter piętro i antresola. Starannie zaplanowany spaceplan maksymalnie wykorzystuje powierzchnię sprzedaży i dzięki zastosowaniu różnorodnych opraw oświetlenia produkt jest doskonale wyeksponowany. Powierzchnia sklepu również służy jako przestrzeń do spotkań z ekspertami w dziedzinie wspinaczki i eventów. W projekcie wykorzystano unikalne materiały, elementy wizerunkowe, zaskakujące detale inspirowane motywem górskim. W końcu efekt też miał być niezwykły. Wszystko doprawione dobrym światłem i muzyką. Klimat mocno zakorzeniony w motywie górskim z pewnością wprawi klienta w dobry nastrój, zainspiruje do zakupów i uprzyjemni wizytę w sklepie.
     

 
  Kategoria: Gastronomia
CUKIERNIA I KAWIARNIA A.BLIKLE
Firma: lsd.studio

Lokal A.Blikle w Sadyba Best Mall to odważne zestawienie kolorów, materiałów i tekstur. To także konsekwentna i funkcjonalna aranżacja oraz optymalna ekspozycja produktu. Lokal ten - zaprojektowany i kompleksowo zrealizowany przez nasze studio – to efekt kilku miesięcy ścisłej współpracy z inwestorem, z którym wspólnie zdefiniowaliśmy nowy projekt wystroju wnętrza. W pełni oddaje on obecny charakter marki a także odpowiada współczesnym trendom oraz oczekiwaniom konsumentów. Projektując go, szukaliśmy kompromisu i wyważonych proporcji w użyciu elementów jakie będą pozytywnie odebrane przez zróżnicowaną klientelę kawiarni: od seniorów ceniących tradycyjne smaki po osoby młode, szukające bardziej wyrafinowanych i nowoczesnych rozwiązań.  Efekt finalny – to udany balans pomiędzy współczesnym dizajnem a eklektycznym zestawieniem elementów i detali wywodzących się z bogatej historii marki.  Motyw liści palmy użyty na tapetach pokrywających większość ścian tej cukierni - to ukłon w stronę XIX wiecznych wiedeńskich kawiarni. Połączenie kolorowej posadzki ze wzorem terazzo, dębowej stolarki oraz szkliwionych płytek w kolorze pudrowego różu - podkreśla szeroką gamę produktów - a stylowe dodatki i akcenty, dodają wnętrzu klasy. Czytelny podział wnętrza oparty został  o precyzyjnie zdefiniowaną funkcję łączącą sprzedaż produktów gotowych, przygotowywanie napojów oraz ich konsumpcję w części kawiarnianej.   Maksymalne wykorzystanie niewielkiej powierzchni, odpowiedni dobór materiałów wykończeniowych, precyzyjnie użyte oświetlenie i śmiały, efektowny dizajn – tworzą to pozytywne i radosne wnętrze adresowane do wszystkich miłośników cukierniczej wirtuozerii marki A.Blikle.